Tavaszi Rajzás néven Bogártalálkozó lesz április 14-én Budapesten, a Városligeti Műjégpályánál. Az eseményre 500-600 legömbölyített hátú Volkswagent várnak.
A Magyarországi Bogarasok Klubja (MBK) szombaton 10 órától rendezi meg a 21. Tavaszi Rajzást, melyre minden „bogarast” és érdeklődőt szeretettel várnak.
Magyarországon körülbelül 3.000 működő Bogár van, közülük a legidősebb egy 1942-es, restaurált VW Kübelwagen Typ 82, mely természetesen részt vesz a találkozón. A veterán autó értéke körülbelül 15 millió forint, büszke tulajdonosa pedig egy fővárosi gyűjtő. A hazai Bogarak közül a legfiatalabb egy 2003-as évjáratú mexikói Ultima Edición, mely egyébként az egész világon is a legújabb Bogarak egyike. Úgy tudni, a család legifjabb tagját is megcsodálhatják a rendezvény látogatói.
A legelső legömbölyített hátú autót 1939-ben, a berlini autókiállításon láthatta a közönség, sorozatgyártása valamikor a második világháború után indulhatott be a németországi Wolfsburgban. A kiskocsi pillanatok alatt legendássá vált, összesen 21 millió darabot adtak el belőle. Németországban 1978-ban, míg Mexikóban 2003-ban gördült le az utolsó Bogár a futószalagról, ezzel végleg befejeződött a gyártása.
Sokan nem tudják, hogy a Ferdinand Porsche tervei alapján készült jármű több alapötlete Barényi Bélától, a magyar származású mérnöktől és feltalálótó származik.
A Magyarországi Bogarasok Klubja (MBK) 1991 óta működik, mely összefogja a léghűtéses Volkswagenek szerelmeseit. A klub célja, hogy megóvja ezeket a régi autókat, jelenleg 1.000 tagja van, melyhez összesen 1.250 darab gyönyörű autó tartozik.