Januárban több mint 30 alkalommal hibásodtak meg az új metrókocsik, ezért a BKV új számítógépes program telepítésére kötelezte az Alstomot – értesült a Blikk.
A BKV-nál betelt a pohár. A közlekedési vállalatnak elege lett abból, hogy 2013 januárjában nem telt el úgy nap, hogy ne romlott volna el valamelyik a darabonként 1 milliárd forintért vásárol új metróból. Az év első hónapjában 32 meghibásodást rögzítettek, és 10 alkalommal még az utasokat is le kellett szállítani a járműről, hogy az Alstomot azonnal szerelőműhelybe lehessen vinni. Többnyire az a számítógépes program romlott el, amely lényegében az egész metrót vezérli – tudta meg a Blikk.
A BKV nem tűri tovább, hogy a folyton meghibásodó új szerelvényeket tovább buherálja a gyártó, inkább új szoftver telepítésére kötelezte az Alstomot.
„Az utasok biztonságát veszélyeztető hiba nem fordult elő. Szakembereink számítottak kisebb meghibásodásokra, működési zavarokra a kezdeti időszakban, hiszen ez egy új típus esetében teljesen természetes, sőt ezek az esetek fontos üzemeltetési tapasztalatot jelentenek” – állította a BKV sajtóosztálya.
„Aligha bagatell hibák ezek. Hiszen ugyanaz a szoftver vezérli többek között a kétféle fékrendszert is, ami, ha elromlik, akár tragédiához is vezethet. Ha a számítógépes program rossz, az egész jármű rossz. Ha a szoftvert kicserélik, már nem ugyanaz a jármű lesz, mint amit leszállított az Alstom” – mondta Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke.