A férfiak inkább a gyors és hatékony vásárlást részesítik előnyben, és igyekeznek a lehető legrövidebb idő alatt, egy helyen letudni az összes ajándékot, míg a nők szeretik felderíteni a kisebb boltokat is, és szívesen nézelődnek a karácsonyi vásárokban – derül ki a KutatóCentrum és a Marketing&Media közös villámkutatásából.
Bár a válság begyűrűzött a fa alá is, és várhatóan szerényebb lesz az idei karácsony, azért a válaszadók közel 90 százaléka kívánja megajándékozni szeretteit. Erre a célra megközelítőleg kétharmaduk legfeljebb 30 ezer forintot szán, és mindössze 1 százalék költ majd 100 ezernél is többet.
Lényeges különbség van a nemek között az ajándékvásárlási szokások tekintetében. A férfiak a lehető leggyorsabban szeretnék megvásárolni az ajándékokat, ezért olyan helyre mennek, ahol lehetőségük van mindent egy helyen beszerezni. Az erősebb nem képviselői gyakrabban folyamodnak az internetes bevásárláshoz is. A hölgyek ezzel szemben előszeretettel bóklásznak a karácsonyi vásárok forgatagaiban, illetve szívesen keresik fel a kisebb üzleteket is. Ezt a különbséget maga az ajándék is befolyásolja, hiszen a férfiak elsősorban műszaki cikkeket, míg a nők ruházati termékeket tesznek a fa alá – emelte ki Sütő Anna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere.
/Forrás: KutatóCentrum , Marketing&Media)