2011. május 12. 15:06.

akcio A magyar lakosság 94%-a valamilyen módon próbál spórolni, így sokan élnek a kiárusítások, promóciók és kuponok nyújtotta kedvező lehetőségekkel – derült ki a Nielsen piackutató vállalat legutóbbi felméréséből. A cég vizsgálataiból az is megtudható, hogy a többi európai ország mennyire figyel oda a pénzére.

Az internetes felmérés alapján jól látszódik, hogy a magyar fogyasztók 77%-a él a kiárusítások, promóciók lehetőségével, 55%-uk előszeretettel használ kuponokat, míg igen sokan a nagyobb kiszerelésű, olcsóbb termékek vásárlását részesítik előnybe. Sokan azzal spórolnak, hogy lakóhelyük, illetve munkahelyük közelében térnek be a boltba, és főleg az alacsonyabb árakat kínáló üzleteket részesítik előnybe.

A felmérésben 28 ország lakossága vett részt. A válaszokból kiderül, hogy 88%-uk törekszik a spórolásra. A magyarok 94%-a keresi a takarékossági lehetőségeket, míg 95-98%-os spórolási mutatóval rendelkeznek a litvánok, az írek, a horvátok és a görögök

A takarékoskodás nem kifejezetten jellemző a dánokra, a hollandokra, a svájciakra és a svédekre.

A kiárusítások és különböző promóciók lehetősége a magyarokon kívül a törököknek is a 77%-át érdekli, míg az akciókat nem keresik annyira a hollandok, oroszok, belgák és lengyelek.

Az európaiaknak átlagosan csak 35%-a él a nagyobb kiszerelésű, ugyanakkor olcsóbb pakkok vásárlásával.

A következő híreink is érdekelhetik:
Optimista magyarok: jön a válság vége

Optimista magyarok: jön a válság vége

2010. augusztus 10. 14:52.

Hozzászólás írása:

Ezt olvasta már?

[singlepic id=1425 w=320 h=80 float=left]Tóth István, alias Pityu, a világ legkisebb embere hétfő hajnalban távozott az élők sorából. A bohócként, ...