A magyar lakosság 94%-a valamilyen módon próbál spórolni, így sokan élnek a kiárusítások, promóciók és kuponok nyújtotta kedvező lehetőségekkel – derült ki a Nielsen piackutató vállalat legutóbbi felméréséből. A cég vizsgálataiból az is megtudható, hogy a többi európai ország mennyire figyel oda a pénzére.
Az internetes felmérés alapján jól látszódik, hogy a magyar fogyasztók 77%-a él a kiárusítások, promóciók lehetőségével, 55%-uk előszeretettel használ kuponokat, míg igen sokan a nagyobb kiszerelésű, olcsóbb termékek vásárlását részesítik előnybe. Sokan azzal spórolnak, hogy lakóhelyük, illetve munkahelyük közelében térnek be a boltba, és főleg az alacsonyabb árakat kínáló üzleteket részesítik előnybe.
A felmérésben 28 ország lakossága vett részt. A válaszokból kiderül, hogy 88%-uk törekszik a spórolásra. A magyarok 94%-a keresi a takarékossági lehetőségeket, míg 95-98%-os spórolási mutatóval rendelkeznek a litvánok, az írek, a horvátok és a görögök
A takarékoskodás nem kifejezetten jellemző a dánokra, a hollandokra, a svájciakra és a svédekre.
A kiárusítások és különböző promóciók lehetősége a magyarokon kívül a törököknek is a 77%-át érdekli, míg az akciókat nem keresik annyira a hollandok, oroszok, belgák és lengyelek.
Az európaiaknak átlagosan csak 35%-a él a nagyobb kiszerelésű, ugyanakkor olcsóbb pakkok vásárlásával.