A rendszerváltás óta nem tiltottak be tévés reklámot Magyarországon, ám most a Telenor feljelentése miatt ez is bekövetkezett: a Vodafone reklámját betiltották, mivel lejáratja a konkurenciát.
Mindenki ismeri a szóban forgó reklámot: egy piros rallyautó (Vodafone) elszáguld egy kék (feltehetően Telenort szimbolizáló) és egy magenta (feltehetően T-mobile-t szimbolizáló) versenytársa mellett, miközben azt sugallja, hogy a Vodafone új hálózatára mindenhol számíthatunk.
A Telenornál ez a reklám kiverte a biztosítékot és a Gazdasági Versenyhivatalnál, valamint a Fővárosi Bíróságon is pert indított riválisa ellen jó hírnév megsértése miatt. A Telenor szerint egyértelmű, hogy a Vodafone rallys reklámjában a színekkel a konkurenciát szimbolizálják, vagyis az út szélén 20-as rajtszámmal, kék színben vesztegelő sofőr a Telenort jelzi. A reklám – a szlogen ellenére – nem csak azt sugallja, hogy a Vodafone gyorsabban építette ki és megbízhatóbban működteti a mobilinternet hálózatát, hanem azt is, hogy a rendszere gyorsabb is, mint a másik két mobilszolgáltatóé.
A Fővárosi Bíróság sürgősségi eljárásban tárgyalta az ügyet, nem hallgatta meg a Vodafone-t és elfogadta a Telenor érvelését. Most a Vodafone-nak két választása van: vagy újravágja a reklámfilmet, vagy letiltja a tévékből a szpotot.
A Telenor szerint a “Vodafone már jó ideje használja reklámjaiban a másik két szolgáltatóra utaló színeket, számokat és kutyákat is” amikkel magát próbálja nyertesként feltüntetni. „Mostani reklámfilmjükben azonban átléptek egy etikai, üzleti és jogi határt: konkrétumok hiányában negatívan állítják be a konkurenciát” – véli a Telenor.
Az ügy ezzel még nem zárult le, május 16-án bíróság elé áll a két érintett, ugyanis a Telenor kártérítést követel.