Megkezdődött az M0-s autópálya átalakításaként az új Duna-híd építése a soroksári Duna-ágon – közölte az állami sztrádaberuházó NIF Zrt. Jelenleg M1-es és M5-ös közötti Budapestet elkerülő út déli része kétszer kétsávos, leállósáv nélküli. Ezt három részre bontva átépítik úgy, hogy kétszer háromsávos és leállósávos gyorsforgalmi úttá váljon.
Az M1-es és M6-os közötti 6,6 kilométeres szakasznak szeptember végéig kell elkészülnie, de ehhez bele kell húzni a munkálatokba, ugyanis csak most kezdődik a betonburkolat építése.
Júliusban kezdtek neki a csomóponti ágak korrekciójához, az elválasztósáv kialakításához, és a vízelvezető rendszer kiépítéséhez. A hidak szerkezetkészek, már a hídtartozékok szerelése szerepel a munkarendben. Emellett folytatódik a támfalépítés és a zajvédő falak elhelyezése is.
Az M6-os és az 51-es főút közötti M0-s szakaszt, a két híddal több hónapos procedúra után 2009 végén kezdték el építeni és a tervek szerint 2012 őszén készül el.
A tájékoztatás szerint nekiálltak a soroksári Duna-híd felszerkezetének építésének és már a mederhídon is dolgoznak. Most a Duna-híd két mederpillérnél a pillértest építése és a vasbetonok elhelyezése történik, valamint előkészülnek az acél felszerkezet helyszíni szereléséhez. Földművelési munkák zajlanak a szakasz több részén, valamint pályalemez betonozás folyik, és a 22. kerületben nekiláttak a gyalogos aluljáró átépítésének.
Eredetileg 2010 novemberében kellett volna elkészülni az 51-es főút és az M5-ös között épülő új M0-s szakasznak, de mivel sokáig állt a munka, ezért csak 2011 év végén adják át a szakaszt. Erre a részre azért van szükség, mert az M5-ös két oldalán nem egymás folytatásában épült meg az M0-s.
Ezen a szakaszon folyamatban van az alapburkolat, a védőréteg és az aszfaltréteg kialakítása, de készülőben vannak a betonacél-szerelési munkák és a hidak pályalemezeinek építései is.