Ha Budapest be akarja tartani a tervezett költségvetést, akkor a BKV szolgáltatásait csak fél évre rendeli meg, többre nincs pénz – írja a Népszabadság.
A törvény szerint az önkormányzatok 2013-ban nem termelhetnek tervezett költségvetési hiányt. Ha a főváros ezt be akarja tartani, akkor csak az év egy részében tudja finanszírozni a BKV-t: várhatóan csak az első félévre rendeli meg a közösségi közlekedést, a második fél évre majd az addig beérkező források arányában szerződik – olvasható a Népszabadságban.
A városvezetés csak a BKV finanszírozása nélkül képes „nullszaldós” költségvetést készíteni az idei évre. Annak ellenére, hogy nem tervezhet működési hiányt, a 142 milliárdos büdzsével működő közlekedés egész évi finanszírozásához körülbelül 30 milliárd hiányzik – más becslések szerint akár a duplája is. Ezt támasztja alá Tarlós István főpolgármester és helyettese, Bagdy Gábor aláírásával ellátott koncepció, mely szerint a rendelkezésre álló forrásokhoz kell igazítani a közösségi közlekedés szolgáltatásait.
A 2013-as BKV-BKK-költségvetésnek a fele a menetdíjbevételből, a fővárosi támogatásból és az iparűzési adóból tevődik össze, ám a hiányzó több tízmilliárdot a szolgáltatások színvonalának csökkentésével képtelenség megoldani. A heti egy szünnap csupán 4-5 milliárd forintot hozna, mint ahogy a buszokat érintő járatritkítások is – írja a Népszabadság, hozzátéve, hogy kormánytámogatás nélkül aligha oldható meg a helyzet.