Az eredeti tervek szerint 2012. január 2-án meg kellett volna alakulnia a MÁV-ot és a Volán-t egyesítő Nemzeti Közlekedési Holdingnak, ám ez nem történt meg. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlése szerint 2012. második negyedévében várható az egyesülés. A késés oka a MÁV adósságkonszolidációjának elmaradása.
Régóta tervben van a közlekedési társaságok közös irányítás alá vonása. Ennek irányában 2010 januárjában történt az első lépés, amikor megalakult hat buszos közlekedési konzorcium, amivel több száz millió forint megtakarítást akart elérni az állam. Azonban ahogy megalakult a konzorcium, úgy le is került a napirendről.
2011 nyarán már egy Nemzeti Közlekedési Holdingban látta a nagy lehetőséget az állam, amit a MÁV Zrt. és a 24 Volán-társaság integrálásával akartak létrehozni. Szóba került, hogy a BKV is csatlakozhatna, de gyorsan elvetették ezt az ötletet.
A koncepció szerint a kormányzat a holdinggal szeretné megszüntetni a párhuzamos közúti-vasúti közlekedést. Egyes szakemberek szerint mindezt holding nélkül is meg lehetne oldani, ugyanis állami cégekről van szó.