Az internet világát teljesen behálózta a közösségi média: bárkit megkérdezünk az utcán, mindenki tudta, hogy mi az az Iwiw, mi a Facebook, vagy a Twitter – a teljesség igénye nélkül. Az idősebb korosztály tagjai éppúgy kérdés nélkül tudnak róla információt adni bárki számára, mint az egészen csöpp gyermekek.
A kereskedelemben is
Az emberi kapcsolatok digitális hálója nemcsak a nők, férfiak, családok mindennapi életének részét képezik, hanem mára már a kereskedelemnek is szerves részét jelentik. Manapság egy olyan cég, amely nem rendelkezik Facebook profillal, szinte nem is veszik számításba az internet világában – mutatta ki megdöbbentően egy felmérés.
Manapság mindenki a közösségi médiából informálódik, és sok esetben csak innen, az emberek egész nap bekapcsolva tartják a számítógépen és az okostelefonokon. Egy-egy perc kikapcsolódásra szánt időben rápillantanak, vagy éppen, ha ötlet hiányában vannak; és ebben a kis időben áramló sok-sok információ is meglehetősen nagy hatást gyakorol a böngészőkre.
Emberek: személyesen vagy online?
Ennek elterjedésével a felmérések szerint a személyes kapcsolatok igencsak megkopni látszanak. Ez a folyamat az időhiány, a folyamatos rohanás, a technológia robbanásszerű fejlődése, és ennek termékeként a közösségi média elterjedése kölcsönös egymásra hatásának eredménye. Itt tehát egy nagyon összetett folyamatról van szó, amelyért a felhasználók csak kis mértékben hibáztathatók – mondják a szakemberek. Ekkora technológiai rohamnak ellenállni nem könnyű, amelyet a folyamatos időhiány csak nyomatékosít.
Miért szeretjük?
Sokak számára negatívumként jelenik meg közösségi média, ám vannak előnyei is. Mivel a látogatottsága igen nagy, így széles körben el tudjuk juttatni másokhoz a fontos információkat. Legyen ez anyagi érdekeltségű, karitatív, személyes, eseményhez kapcsolódó stb., biztosak lehetünk benne, hogy ha ezt az utat választjuk, gyorsan, és sok emberhez el fog jutni, amit szeretnénk.