A reklámajándékok kiváló marketingeszközök, melyekkel kiválóan lehet a cég arculatát és brandjét építeni. Már 1789-ben voltak Amerikában promóciós termékek, ma pedig már nagyon széles a választék, bárki megtalálhatja a számára legjobb termékeket.
A reklámajándékoknak két típusa van, a direkt és az indirekt termék. A direkt termékek csoportjába azok tartoznak, amiket maga a cég állít elő. Ilyenkor az image építésen túl a termék népszerűsítése is cél. Az indirekt termékeket nem a vállalat állítja elő, hanem a cég csak a népszerűsítés végett használja őket.
Akár kiállításokon, akár különféle termékekhez plusz ajándékként, vagy akár csak az irodában is használhatjuk a logós termékeket. Kerülhetnek a cég nevével ellátott tollak, jegyzettömbök, mappák, névjegykártyatartók, határidőnaplók az íróasztalra, a kávézásra fenntartott helyiségben sorakozhatnak az emblémás bögrék, de akár egyedi ruhaneműket, esernyőket, esőkabátokat vagy törölközőket is terveztethet. Nagyon fontos, hogy a kiválasztott ajándéktárgy színeiben kapcsolódjon a vállalathoz, így még jobban az emberek emlékezetébe lehet vésni a cég nevét.
A kisebb ajándéktárgyak a cég dolgozóit motiválhatják, a vásárlók pedig örülnek, hogy valami kisebb-nagyobb ajándékot kapnak a vásárlásaik mellé. A reklámtárgyak célja azon túl, hogy a vásárlói elégedettséget növelje, maga a reklám, hiszen az ajándék használója akaratlanul is reklámozza a céget.
A céges rendezvényeken sem szabad megfeledkezni a promóciós termékekről, ma már akár egyedi lufikat és más rendezvénytermékeket is lehet logóztatni.
A leggyakoribb reklámajándékok a pólók, sapkák, tollak, bögrék, kulcstartók, egérpadok. A legjobb ajándékok természetesen azok, amelyeket lehet viselni is, így a termék viselője akár akaratlanul is reklámozza a céget.
Reklámajándékot szinte mindenből lehet ma már készíttetni, csak a fantázia szabhat határt. Mindenképpen érdemes ezzel a marketingeszközzel élni, nagyot lendíthet a vállalkozáson.