A kötelező gépjármű-felelősségbiztosításról (kgfb) szóló törvény hétfői módosítása alapján 2012-től nem kötnek felelősségbiztosítást az állami autókra. Piaci források szerint ez nem jelent megtakarítást az államnak, sőt plusz kiadásokhoz vezethet és nemzetközi problémákat is felvethet a módosítás.
A parlament hétfőn szavazta meg a kgfb-törvény módosítását, melynek lényege, hogy az állam saját kézbe veszi a gépjárművei által okozott károk kifizetését, vagyis nem köt rájuk biztosítást. A piaci szereplők egybehangzó véleménye szerint ez nem lesz költséghatékony megoldás, sőt plusz kiadásokhoz vezethet. A becslések szerint 30.000-40.000 autóról van szó, amibe beletartoznak a honvédség és a rendőrség autói, valamint Magyarország külföldi misszióinak járművei is.
Európában a Zöld-kártya Egyezmény gondoskodik az autós külföldön okozott kárának megtérítéséről, amelynek az ellenértéke szerepel a kötelező gépjármű felelősségbiztosításban. Ha az állami járművekre nem kötnek kgfb-t, és azok átlépik az országhatárt, akkor határbiztosítást kell kötni rájuk. Ez viszont nagyon drága, és egy heti külföldi tartózkodás biztosítása több lehet egy éves kgfb díjnál.
Az Európai Unióban kötelező nemzetközi kárrendezési hálózatot fenntartani, hiszen minden kárt szenvedett a saját országában intézheti a kártérítést, akkor is, ha külföldi a károkozó. Ennek rendszerét kiépíteni néhány tízezer járműre nagyon drága lenne.