2013. október 2. 16:44.

Mindenki hallotta már a címben szereplő két fogalmat, ennek ellenére sokan keverik a reklámszöveg és a PR jellegű cikkeket. Bár mindkettő olyan szöveg, amelynek célja a reklámozás, ezt mindkettő másképpen teszi meg.

A reklámokban adott egy termék vagy egy szolgáltatás, amelyet különféle módszerekkel próbálnak eladni, rá akarják bírni az embereket a vásárlásra. Egy reklámban mindig a termék van középpontban, és ezt a néző vagy vásárló tudja is. A reklám körítésén, „megfogó képességén” múlik, hogy mennyire tud hatni az emberekre.

Ez nemcsak a különböző reklámfilmekben vagy spotokban van így, hanem a nyomtatott sajtóban is. Sok termék vagy szolgáltatás leírásának középpontjában áll maga a reklámozni kívánt termék, amelynek előnyeit sorolják fel, és megpróbálják eladni az olvasóközönségnek.

Reklámszöveg és PR cikk – Mi a különbség?

Reklámszöveg és PR cikk – Mi a különbség?

A PR cikkek is tulajdonképpen reklámok, de a pszichológiája teljesen más ezeknek a szövegeknek. Míg egy reklámszöveg esetében a középpontban leplezetlenül áll egy termék vagy szolgáltatás, a PR cikknél az olvasó sokszor észre sem veszi, hogy valójában reklám. Az ilyen jellegű írások középpontjában nem feltétlenül áll a reklámozandó termék, inkább sokszínű, érdekes cikkek mögé bújtatja az árut. Ez a megoldás azért is lehet szimpatikusabb a hagyományos reklámnál, mert valójában semmit nem próbál rásózni az olvasóra, inkább csak szeretné felkelteni a kíváncsiságát, hogy egy linken keresztül további információkat tudjon megtudni arról a bizonyos áruról.

PR jellegű szövegírást, mint szolgáltatást egyre többen veszik igénybe. Miért? Rendkívül fontos, hogy egy cég terméke vagy szolgáltatása minél több emberhez eljusson, ezt pedig különféle webes marketing praktikákon keresztül lehet megvalósítani. A PR jellegű cikkek érdekesek, figyelemfelkeltőek, a bennük elhelyezett reklám pedig nem tolakodó.

A következő híreink is érdekelhetik:
Egy cégnévvel és adatokkal ellátott reklám bögre remek marketing eszköz lehet

Mire jó a reklámajándék?

2013. április 23. 17:24.

Hozzászólás írása:

Ezt olvasta már?

Gyorshír: Csepreghy Nándor: változik az uniós források felhasználása 2014-2020 között megjelenítve, a(z) Gazdaság témában, Violetta által. Olvasson tovább.. Változás ...