Amerikai mintára 400.000 magyar tejesdobozra nyomtatták rá négy fiatal fényképét, akiket már évek óta keres a rendőrség. Köztük van olyan, akit már több mint tíz éve keresnek a hatóságok, és van olyan is, aki az egész családjával vált köddé. A kampány segítségével remélhetőleg további információkat gyűjthet a rendőrség az eltűnt személyekkel kapcsolatban.
A tejesdoboz-kampány elindítója a TV2 Mokka műsorvezetője, Kárász Róbert. A módszer nem új keletű, hiszen már itthon is próbálkozott ezzel a keresési lehetőséggel egy elkeseredett édesanya, az USA-ban pedig már régóta alkalmazzák, hogy az eltűnt gyermekek fényképét nyomtatják rá az élelmiszer csomagolásokra
A statisztikák szerint nem hatástalan a módszer, ugyanis Amerikában az 1985 óta közzétett 8204 esetből 1435 alkalommal sikerült az eltűntek nyomára akadni a dobozra nyomott fénykép alapján.
Magyarországon évente 6.000-10.000 gyermek és fiatalkorú tűnik el, akik közül 100-an teljesen nyomtalanul hagyják el otthonukat.
Kárász Róbert több tejipari vállalatnál is megpróbálkozott az ötletével, végül az Alföldi Tej Kft. volt, aki rábólintott. A 400.000 magyar tejesdobozra 3 fiú és 1 lány fekete-fehér fényképe, neve és eltűnésének dátuma lett rányomtatva. Az eltűnés pillanatában a legfiatalabb 8, a legidősebb 18 éves volt. A legrégebben eltűnt fiatalt 10 éve, a legkésőbb nyoma veszett gyermeket 2 éve keresik a hatóságok és a szülők.
A becslések szerint egy hónap alatt fogy el a 400.000 doboz, és ha sikeres lesz az akció, akkor a jövőben újabb eltűnt fiatalok fényképei kerülhetnek a tejekre.
Fontos, hogy minél több emberhez eljussanak a képekkel ellátott dobozok, mivel nem lehet tudni, hogy ki milyen információval szolgálhat a keresett gyermekekkel kapcsolatban.
Aki tud, segítsen, mert a szülőkben még nem halt meg a remény, és bíznak benne, hogy a gyermekük egyszer hazatér.