Leginkább a vörösbort kedvelik a magyarok, és legtöbbször otthoni fogyasztásra vesznek 1-1 üveggel belőle – derül ki a Borászportál internetes magazin által 2011 őszén, 4.000 fő részvételével készített online felmérésből. A megkérdezettek 10%-a naponta, míg 50%-a hetente legalább egyszer iszik egy pohárral.
Nem meglepő, hogy a száraz bor megítélése igen szélsőséges lett, ugyanis a borfogyasztók körében körülbelül ugyanannyian szeretik a testes szárazat, mint amennyien nem kedvelik ezt a fajtát. A felmérésből kiderült az is, hogy többségben vannak a vörösborpártiak. A legkedveltebb borvidék közé Villány, Eger és Tokaj került, de nagy népszerűségnek örvend Badacsony, Szekszárd, Dél-Balaton és a Balaton-felvidék is.
A legtöbben – a válaszadók 80%-a – otthon fogyasztanak bort, míg a megkérdezettek 20%-a vendégségben iszik inkább. A vásárlási szokás is összefügg ezzel, ugyanis a borpártiak 50%-a saját fogyasztásra, míg 20%-a vendégség miatt vásárol 1-1 palackkal. Az 1.000-2.000 forint közötti árfekvésű borok a legkedveltebbek, de szép számmal fogynak az 500-1.000 forintos kínálatból is. A legtöbben szuper- és hipermarketekben szerzik be a palackokat.
A Borászportál a január 19. és 21. között megrendezésre kerülő 12. Magyarországi Bormarketing Konferencián ismerteti a felmérés részletes eredményeit.