A legnépszerűbb és legsikeresebb hazai cégeket a Superbrands 2010 óta versenyezteti. A MagyarBrands program egy új kezdeményezés, aminek célja, hogy megkülönböztessék a magyar termékeket és szolgáltatókat a külfölditől. Minden olyan márka pályázhat a legsikeresebb hazai márka címre, amelyik 2010 óta a védjegyadatbázisban szerepel. A MagyarBrands szakemberei állítják fel a sorrendet, ami alapján kiderül, melyik a legjobb.
A döntés nem egyszerű, ugyanis egy komplex mutatószám alapján kerül ki a győztes. A szempontok között szerepel többek között a márka hazai története, ismertsége, vagy a cég tulajdoni viszonya is.
A 2011-es toplista abszolút győztese a Pick lett. A Pick győzelmét annak köszönheti, hogy kimagaslóan szerepel a minőségi versenyben, valamint a márka tulajdonosai és a menedzsment is teljes egészében magyar.
A MagyarBrands minden évben díjazza a legfejlődőképesebb fogyasztói márkát, amit idén az Univer nyert el, valamint a legdinamikusabb márka címet is elnyeri egy cég, amit most a Szentkirályi tudhat magáénak.
2011-ben a 10 legsikeresebb hazai fogyasztói márka:
- Pick
- Zwack Unicum
- Gyulai
- Herendi
- Magyar Posta
- Herz
- Zsolnay
- Univer
- Kalocsai Paprika
- Pápai Hús