A karácsonyi szezonban a magyar háztartások több mint fele vásárol szaloncukrot. A legtöbben a zselés szaloncukrot szeretik, de nem vetik meg a kókuszos és karamellás változatot sem – derül ki a GfK Hungária felméréséből. Karácsony tájékán megnő a háztartások kiadása, ám várhatóan az idei évben nem éri el a 2006-os rekordszintet.
A magyar lakosság körében a legkedveltebb szaloncukor a zselés, de dobogós helyezést szerzett a kókuszos és a karamellás változat is. A legtöbben az előrecsomagolt, zacskós változatú szaloncukrot veszik, míg a kimért, illetve a drágább, dobozos édességből jóval kevesebb fogy.
Csokoládémikulást és karácsonyi üreges csokoládét a háztartások harmada vásárol. A szezonális édességeket a megkérdezettek túlnyomó többsége hipermarketekben szerzi be.
A GfK Hungária kutatásából kiderül, hogy a karácsonyi szezonban megnő a háztartások átlagos kiadása az év többi hónapjához képest. A legjobb karácsonyi szezon 2006-ban volt, ugyanis a háztartások 25%-kal költöttek többet decemberben, mint egy átlagos hónapban. A gazdasági megszorítások és a gazdasági válság hatására visszaszorult a karácsonyi szezon költekezési lendülete és a kereskedőknek egyre visszafogottabb forgalomnövekedéssel kell szembesülniük.