Európa több országában, mint Franciaországban, Dániában, Németországban, Nagy-Britanniában és Romániában is létezik az úgynevezett „hamburgeradó”. A furcsa nevű adót az egészségtelen étel és ital után befolyt bevételekből kell megfizetni. A Jobbik tervei között évek óta szerepel, hogy Magyarországon is kivesse a hamburgeradót. A külföldi példát lekoppintva az egészségtelen gyorséttermek, édességek és szénsavas üdítők termelőit és kereskedőit kellene megadóztatni.
Az így befolyt állami bevételekből kényszeríteni lehetne a médiahatóságokat, hogy készítsenek figyelemfelhívó reklámokat, amik tudatosítják a fogyasztókkal, hogy mennyi szemetet és egészségtelen ételt esznek meg. Emellett a túlzott só- és cukorfogyasztás súlyos következményeire is ki kéne térni az adott reklámokban.
A Jobbik szerint bizonyos reklámok és műsorok virtuális környezetszennyezést követnek el, amit szintén adóztatni és büntetni kellene. A multinacionális cégek hatalmuk révén olyan magatartást kényszerítenek a társadalomra, ami által a lakosság a pénznek rendeli alá magát.