Önkéntes nők és férfiak bevonásával kiderítették a kutatók, hogy ki, miként használja a közösség oldalakat. Bebizonyosodott, hogy a hölgyek az önbizalmuk erősítése érdekében látogatják a Facebookot és az egyéb közösségi portálokat. Eddig is köztudott volt, hogy a nők jobban foglalkoznak a felrakott fényképek minőségével és mennyiségével, mint a férfiak. A megkérdezettek válaszaiból azonban ennek oka is kiderül,
ami igen egyszerű, de meglepő: a nőknél még mindig az egyik legfontosabb a kinézet, a megjelenés és a küllem.
A magyarázat az eltérő társadalmi szerepekben keresendő. A nők az önbizalmuk növeléséhez előnyös fényképeket töltenek fel a Facebookra, és megpróbálnak minél több elismerő hozzászólást megszerezni társaiktól. Ezért nem meglepő, hogy a gyengébbik nemnek általában több ismerőse van a közösségi oldalakon, mint a férfiaknak, és jelentősen több időt töltenek a képeik népszerűsítésével is.
A kutatási adatokból az is kiderült, hogy a szingli vagy kevésbé harmonikus kapcsolatban élők többet lógnak ezeken az oldalakon, mint a kiegyensúlyozott családban élők. A reklámok, filmek és showműsorok hatására 2011-ben a nők körében még mindig alapérték a külső és a kinézet.