A Magyar Posta tájékoztatása szerint több esetben előfordult, hogy a postahelyekre téves címzéssel érkeztek a magán-nyugdíjpénztári reálhozamok kifizetési utalványai. Ezeket az utalványokat visszaküldi a feladó magánnyugdíjpénztárnak a posta. Az elmúlt tíz munkanap postai feldolgozási és kézbesítési tapasztalatai alapján a leggyakrabban előforduló hiba, hogy nem létező utcát vagy házszámot írtak a kifizetési utalványokra,
illetve rosszul szerepel az irányítószám vagy pontatlan a település neve, de az is tipikus, hogy a volt nyugdíjpénztártag neve tévesen van feltüntetve.
Ha a posta az utalványon feltüntetett személyt nem tudja értesíteni vagy azonosítani, akkor a jelenlegi szabályok alapján kézbesíthetetlennek minősíti az utalványt. A postának ilyenkor kötelessége a meghatározott letéti idő – jelen esetben 2011. szeptember 16-a – előtt visszaküldeni a feladó magánnyugdíjpénztárnak az utalványt.
Az említett esetekben csak a nyugdíjpénztárakkal való egyeztetése után kerülhet sor a kifizetésre, mivel a címzettek a kasszák ügyfelei.
A Magyar Posta tájékoztatta a nyugdíjpénztárakat a tapasztalatokról és az eljárás menetéről.