A BKV-nak fel kell bontania az Alstom céggel kötött szerződését és új pályázatot kell kiírni – nyilatkozta György István, főpolgármester-helyettes. A megállapodás visszavonása több kérdést is megválaszolatlanul hagy. A minőségi vizsgálatok során elvéreztek a szerelvények.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság másodfokon is elutasította az Alstom fellebbezését. Jogerős döntés született arról, hogy a metrókocsik nem felelnek meg a hazai szabványoknak, többek között a fékrendszere sem megfelelő. A gyártó cég felmentést kért a fékrendszer szabályai alól, ezt a kérést is elutasította a Közlekedési Hatóság, ugyanis az Alstom a szerződésben vállalta a hazai előírások betartását. A felülvizsgálatot bíróságon lehet indítványozni, de arról még nincsenek értesülések, hogy bírósághoz fordul-e a cég.
A BKV és az Alstom még 2006 májusában írt alá egy szerződést, miszerint 37 szerelvényt vesz a BKV 65 milliárd forintért. Az összeg felét nem sokkal később megkapta az Alstom, de a 2008-as metrókocsi-átadással megcsúszott és 8 hónapos késéssel érkeztek meg az első szerelvények Pestre. György István szerint nincs más út, mint a szerződés felbontása, mivel a minőségi kritériumoknak sem felelnek meg. Ha a BKV felbontja a szerződést és újat ír ki, az több aggodalomra is okot adhat. Egyrészt az új procedúra valószínűleg még jobban kitolja a 4-es metró elkészülését, ami így is rengeteget csúszik. Másrészt nem biztos, hogy uniós támogatásból lehetne finanszírozni a szerelvényeket, vagyis állami pénzből kellene kifizetni a milliárdokat.