Az Alstom gyártotta metrókocsik magyarországi üzembe helyezése elől ismét elgördült egy akadály. A francia cég pénteken megkapta a 2-es metróvonalra szánt új szerelvények fékrendszerére vonatkozóan a magyar jogszabályok alóli mentességet a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól (NKH).
Az Alstomnak korábban nem sikerült a 2-es és a 4-es metróvonalra szánt szerelvényekre típusengedélyt szerezni, ami a BKV és a francia cég közötti szerződésbontáshoz vezetett. A helyzet rendezése után az Alstom először átalakította a kocsik fékrendszerét, majd mentességet kért a magyarországi jogszabályok alól.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság szakemberei elfogadták az Alstom műszaki megoldásait, így elhárult az egyik akadály a járművek típusengedélyének megadása elől.
A végleges típusengedély megszerzéséig még egy fontos tesztnek kell lefutnia, mégpedig nem kevesebb, mint 4.000 kilométeren kell megfelelniük a kocsiknak.