Uniós elvárásokra hivatkozva a kormány átalakítaná a közösségi közlekedést. A MÁV-ot kettészednék, új gazdája lenne és az eddigi hírekkel ellentétben elvetnék a vasutat és az autóbuszos szolgáltatókat összefogó közlekedési holding tervét – értesült a Népszabadság.
A lap információi szerint a MÁV Zrt. vállalatcsoport két nagy egységének a sorsa vesz új fordulatot.
A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. 3-4 hónapon belül lemondhat 7.800 kilométeres országos vasúthálózat felett rendelkező MÁV tulajdonosi jogairól és a központi szervezet nemzeti pályavasúti szolgáltatóként a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) kezébe kerülhet.
A bizalmas információk szerint a másik érintett vasúti szervezet a MÁV-Start Zrt. A cég a Volán-társaságok tulajdonosi jogaival is rendelkező MNV kezelésében marad, helyzete annyiban módosul, hogy a pályavasút és a személyszállító vasút végleg elkülönül egymástól. Minderre az Európai Unió elvárásai miatt kerül sor.
Úgy tűnik, hogy az új struktúrában nem lesz szükség a korábban beharangozott Magyar Közlekedési Holding (MKH) létrehozására, mely a MÁV-Startot és a Volán-társaságokat fogta volna össze.