A Tesco áll a nagykereskedelmi áruházláncok forgalmát összesítő lista élén a 2010. évi bevételek szerint, a második helyen a CBA, bronzérmes pedig a Coop lett – állapította meg a Nielsen piackutató vállalat, a cégek saját maguk által készített statisztikái és kimutatásai alapján.
A Tesco 2009-ben is a lista legelső helyén állt, akkor még 638,4 milliárd forintos forgalommal, majd 2010-ben már 666,5 milliárddal nyerte meg az áruházak versenyét. A CBA 550 milliárd forinttal szerezte meg az ezüstérmes helyet, a Coop pedig 510 milliárddal lett a harmadik helyezett. Negyedik a Spar, ötödik a Reál, a hatodik pedig az Auchan lett.
A Nielsen ügyvezető igazgatója, Szalókyné Tóth Judit elmondta, hogy a kereskedelmi láncok igen jól reagáltak a fogyasztók gyors vásárlási szokásinak változására. A Tesco például úgy bővíti hálózatát, hogy a szupermarketek mellett expressz üzleteket is nyit. Hasonló taktikát folytat a CBA és a Spar is. A 2009-es adatokhoz képest most előrébb szerepel a Lidl és az Aldi, ami szintén az intenzív terjeszkedésnek köszönhető.
A vásárlási szokásokat megfigyelve az látszódik, hogy gyakrabban megyünk boltba, viszont egy – egy vásárlás alkalmával kevesebbet költünk. Ugyanakkor megnőtt a kereslet a lakóhelyhez közeli üzletek, piacok és pékségek iránt.