2010. október 17. 22:04.

borban-az-igazsag Szeptember második felében készített online felmérést a hazai borfogyasztásról a KutatóCentrum és a Marketing&Media. A felmérés szerint kedveli a magyar a bort, és tudatosan is választ: bor vásárlásánál a szőlőfajta és a pincészet a döntő, a csomagolás mellékes. Annak ellenére, hogy szinte mindenki szeret néha borozgatni, a szórakozóhelyeken nem örvend túl nagy népszerűségnek a nemes ital.

Kedveli a bort a magyar: a KutatóCentrum és a Marketing&Media közös villámfelmérése szerint a 18-64 évesek 85 százaléka legalább alkalmanként iszik valamilyen bort, elsősorban a férfiak, a felsőfokú végzettségűek és a fiatalok. Annak ellenére, hogy a hazai vásárlók jellemzően árérzékenyek, borvásárláskor ez csupán a harmadik legfontosabb tényező, a szőlőfajta és a pincészet is megelőzi a sorban. A válaszadóknak a csomagolás számít a legkevésbé, mindössze a megkérdezettek 15 százaléka tartotta lényegesnek a külcsínt, közülük is elsősorban a fiatalok és az alacsony végzettségűek figyelnek erre. A piaci adatok is ezt igazolják: az elmúlt évben ugyanis nőtt a közvetlenül a kistermelőktől vásárolt, valamint a műanyagpalackos kiszerelésű borok forgalma (GfK Hungária, 2010) is.
Iskolázottság tekintetében a legtudatosabban a felsőfokú végzettségűek válogatnak: náluk a szőlőfajta mellett a régió és a pincészet is kiemelt szerepet játszik, ugyanakkor ők az árra és mások ajánlására is jobban odafigyelnek. „A korosztályokat vizsgálva is láthatunk eltéréseket a fogyasztási szokásokban: a legtöbb szempontot a 18-24 évesek mérlegelik, a szőlőfajta, az ár, az évjárat, a csomagolás és az ajánlás is nagyobb szerepet játszik választásuk során, mint az idősebbek esetében” – ismertette az eredményeket Sütő Anna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere.

Nem fogy a szórakozóhelyeken a bor?

A válaszadók legszívesebben otthon vagy vendégségben koccintanak a nemes nedűvel, emellett a férfiak 42 százaléka pincészetekben és borászatokban is előszeretettel kóstolgat. A megkérdezettek egynegyede emellett étteremben, illetve boros rendezvényeken is poharazgat.  Ugyanakkor a szórakozóhelyeken már kevésbé népszerű a borozgatás, ha mégis, inkább a 18-24 évesekre, valamint a férfiakra jellemző.
A kulturális borfogyasztók – akik pincészetben, borászatokban, illetve a kapcsolódó rendezvényeken is kóstolgatnak – választanak a legtudatosabban: a szőlőfajta, a pincészet, az évjárat, a régió és az ajánlás is náluk játssza a legfontosabb szerepet, míg az árra kevésbé figyelnek. Ez utóbbi tényező a csomagolással együtt a szórakozóhelyen borozgatók körében nagyobb hangsúlyt kap.

A következő híreink is érdekelhetik:
Balatoni Borok Fesztiválja

Balatoni Borok Fesztiválja 2012.

2012. május 3. 8:57.
Vörösborban az igazság

Vörösborban az igazság

2012. január 17. 16:55.
A férfiak hatékonyabbak karácsonykor

A férfiak hatékonyabbak karácsonykor

2010. december 15. 15:07.

Hozzászólás írása:

Comments are closed.

Ezt olvasta már?

[singlepic id=420 w=100 h=240 float=left]Csütörtök délután egy ámokfutó hajtott át a fővároson. A 27 éves férfi nem törődött jelzőlámpával, táblával ...