Három éven belül bevezetésre kerül a dugódíj, ami a Budapest belvárosába behajtó autókat érintené. Az Európai Uniónak tett ígéret szerint környezetvédelmi célból lenne bevezetve a díj, de ha nem kerül rá sor, akkor a 4-es metró EU-tól származó pénzét, vagyis 180 milliárd forintot vissza kellene fizetni. A dugódíj bevezetéséhez azonban fejleszteni kellene a tömegközlekedést,
parkolókat kellene létesíteni, sőt, két dunai hídra is szükség lenne.
A dugódíj lényege az, hogy kevesebb autó közlekedjen a belvárosban, illetve csak azok hajtsanak be, akiknek van pénze kifizetni az árát. Ezzel meg lehetne akadályozni a környezetszennyezés növekedését és a városlakókat arra lehetne ösztönözni, hogy villamossal, metróval vagy busszal járjanak dolgozni. A tömegközlekedést fejleszteni kell ahhoz, hogy többet használják, de nincs pénz a járatok sűrítésére és újítására. Nem ártana egy körgyűrű sem a város köré, illetve egy déli és egy északi híd a Duna fölött, ami biztosítaná, hogy az autók a belvároson kívül közlekedhetnek. A fejlesztésekhez több ezer milliárd forintra lenne szükség, de nincs. Ha mégis meg lenne rá a pénz, akkor se lehetne három éven belül kivitelezni az újításokat. A jelenlegi tömegközlekedés lassú, elavult, kényelmetlen, nem felel meg az elvárásoknak.