A kormány radikálisan át akarja alakítani az útdíjfizetési rendszert. Az elképzelések szerint megszűnne a négynapos e-matrica, autópályadíjat kellene fizetni a főutak használatáért is, de akár az összes díjmentes gyorsforgalmi útszakasz is megszűnhet. Úgy tudni, hogy szerdán dönt a Versenyképességi tanács az elképzelésekről.
Jövőre megváltozhat az útdíjfizetési rendszer. A kormány elgondolásai között szerepel egyrészt, hogy a gyorsforgalmi utakon túl a főutak használatáért is kellene díjat fizetni. Egy másik megoldás szerint megszűnne az összes díjmentes gyorsforgalmi útszakasz, például az M7-es bevezető szakasza.
A többféle, radikális változást eredményező elgondolásokban az a közös, hogy mindegyik esetben eltűnne a négynapos e-matrica. Alternatív megoldás lehet, hogy az éves D1-es matrica ára a felére csökkenne – ám csak az első forgatókönyv teljesülése esetén.
A Versenyképességi tanács szerdán dönt az elképzeléseket illetően.
Múlt hét szerdán Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastrukturális területért felelős államtitkára úgy nyilatkozott, hogy több technikai megoldás van versenyben a használatarányos útdíj megteremtésére és ha eldől, hogy melyiket építik ki Magyarországon, utána másfél év múlva lép csak életbe.