Az új KRESZ-tervezet minden bizonnyal nagy port fog kavarni, ugyanis a javaslat csökkentené a maximális sebességhatárt a négy- és ötszámjegyű utakon, a kamionosok az autópályás előzési tilalmukat akarják megszüntetni, a kerékpárosok pedig a jelenlegi KRESZ-hez képest alapvető változtatásokat sürgetnek.
A négy-, illetve ötszámjegyű utak olyan rossz állapotban vannak, hogy a jelenlegi 90 helyett a jövőben csak 70-nel lehetne rajtuk közlekedni. Az autópályák minimális sebességhatárát viszont emelnék, így elképzelhető, hogy a jövőben 70-nél lassabban nem lehet majd közlekedni a pályákon.
A kamionosoknak nagy sérelmük, hogy nem előzhetnek az autópályákon, ezért ennek feloldását akarják elérni, vagy legalábbis enyhítését úgy, hogy csak a reggeli és az esti csúcsidőre korlátozzák előzési tilalmukat.
A KRESZ-t előkészítő Közlekedéstudományi Intézet egyik tervét egyenesen hülyeségnek titulálták a kerékpáros érdekvédők, ugyanis szerintük elfogadhatatlan az a nézet, hogy jellemzően legyen meg mindenkinek a saját útfelülete, és azon ő élvezzen elsőbbséget. A tervezet szerint a gyalogosnak a járdán, az autóknak az úton, a bicikliseknek a kerékpárúton legyen megkérdőjelezhetetlen előnye. A kerékpárosok szerint adott úttesteken az autósoknak és a bicikliseknek békésen és biztonságosan, a másikra figyelve kellene egymás mellet közlekedniük.