Most átlagosan 10 liter sörrel kevesebbet iszunk meg mi, magyarok, mint 5 évvel ezelőtt – derül ki a sörfogyasztási adatokból. A gyártók azonban derűlátóak és remélik, hogy idén jó évet zárnak, és többet iszunk a folyékony kenyérből. A sörfogyasztás 2011 első negyedévében igen gyengén alakult, de még nincs veszve semmi, a nyáron be lehet hozni a lemaradást.
Az egy főre jutó adag 60 liter alatt volt, míg 5 évvel ezelőtt több mint 70 litert fogyasztottunk fejenként, tehát a gyártók célja egyértelmű: fel szeretnék tornázni a sörfogyasztási átlagot.
Az utóbbi években, mint ahogy idén is, az időjárás okolható a sörivás visszaesése miatt, vagyis többek között azért fogy kevesebb sör, mert a hétvégére mindig elromlik az idő. Ha a nyáron maradna a hétvégi jóidő-sorozat, akkor a szezonban a sörfogyasztás kiugróan meglódulhat.
2011 nyarán a gyártók célja az, hogy minél kedveltebbé tegyék a radlereket, az ízesített söröket. A Borsodi és a Heineken jó kitörési pontnak látja ezt a szegmenset, igaz, az összpiaci szerepe még nem túl jelentős, mivel csak néhány százalékot tesznek ki a citrom, narancs és hasonló ízű sörök.