Négy nagy közlekedésfejlesztési projekt tervezését, előkészítését kezdi meg hamarosan a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). A beruházások 2014-ben indulásra készen lesznek, ugyanis abban az évben kezdődik a hétéves uniós finanszírozási ciklus. A tervek szerint összekötik a kettes metrót és a gödöllői HÉV-et, jön az ötös metró, valamint megújul a járműpark is.
A tervek szerint 2020-ig lecserélik a kisföldalatti 38 éves járműveit és a teljes vonalat akadálymentesítik. A Hungária körútnál megállót alakítanak ki, ami az 1-es villamossal teremt kapcsolatot, és felmérik a vonal zuglói meghosszabbítását is.
A legfontosabb beruházás a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötése lehet, ha ez megvalósul, akkor átszállás nélkül, 25 perc alatt el lehet jutni a kistarcsai kórháztól a Deák térhez.
A szentendrei és a csepeli HÉV összekötése is tervben van, valamint a járműpark cseréje is megvalósulhat.
Fontos feladat a fővárosi villamos- és trolibuszhálózat bővítése. Van legalább 20 villamosprojekt, ami jónak tűnik, ezek közül választja ki a BKK, hogy melyek térülnek meg a leginkább.
Mind a négy projekt elnyerte Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszter támogatását – mondta Vitézy Dávid, majd hozzátette, nem valószínű, hogy mindegyik beruházás megvalósul, de valamennyit előkészítik és a kockázatokat, a költségeket, az esetleges helyi politikai tiltakozásokat, és egyéb hatásokat figyelembe véve határoznak a projektekről.