A Malév február 3-án váratlanul leállt, amivel nagy fennakadást okozott a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, ám azóta fokozatosan visszatér az élet a megszokott kerékvágásba – közölte a repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt.
A Budapest Airport beüzemelte a 2. terminálon található úgynevezett “kényszerhelyzeti központját”, melyen főleg a légitársaság leállása miatt repülőtéren ragadt utasok ellátását oldotta meg.
A Budapest Airport viszonylag hamar átlépett a Malév utáni korszakba, leszámítva azokat az átszálló utasokat, akik 36 órát voltak kénytelenek a reptéren várakozni, mire tovább tudtak utazni.
A repülőteret üzemeltető cég azt tanácsolja azoknak, akiknek a korábbi nemzeti légitársasággal kapcsolatosan tájékoztatásra van szükségük, keressék fel a Malév honlapját (malev.hu) illetve hívják a telefonos ügyfélszolgálat 06-40-21-21-21 –es telefonszámát.
A Budapest Airport megkezdte a 2012. évi tervek átdolgozását. Szerencsére a légitársasági partnerek gyorsan reagáltak az eseményekre, és az elveszett forgalom egy részét már február 6-tól elkezdik átvenni. A WizzAir, a Lufthansa, a British Airways, az Air France, a KLM, a Brussels Airlines és a Norwegian légitársaságok nagyobb kapacitású gépeket állítottak be a meglévő útvonalaikra, illetve új járatok indítását kezdeményezték. Visszatér Budapestre a második legnagyobb német légitársaság, az Air Berlin, ami február 6-tól naponta közlekedő járatot indít Berlinbe.