A magyar fogyasztók többsége bízik a termékek csomagolásán olvasható információk hitelességében, azonban csak részben érti meg a leírt adatokat – derül ki a Nielsen piackutató cég legfrissebb felméréséből. A vállalat Magyarországon kívül 54 országban tesztelte azt, hogy a vásárlók mit gondolnak az élelmiszerek csomagolásán feltüntetett információkról.
A felmérés szerint a magyar fogyasztók közül többen tartják hitelesnek a címkéken olvasható adatokat, mint 28 európai ország átlaga. Hazánkban leginkább a zsír-, a kalória-, és a vitamintartalomra vonatkozó leírásokban bíznak. A Nielsen szerint a magyar fogyasztók 34%-a soha nem kételkedik az élelmiszerek frissességére vonatkozó adatokban, és 28%-a elhiszi, hogy adott termék annyira természetes alapanyagokat tartalmaz, mint ami a címkén szerepel.
A felmérés szerint a magyarok nem kételkednek a tájékoztatásukra szolgáló információk hitelességében, azonban sokan csak részben értik meg az olvasottakat. Az élelmiszerek csomagolásán lévő információkat a fogyasztók 31%-a többnyire, míg 61%-a csak részben tudja értelmezni.