Végre lezárul az egy éve tartó huzavona, és kiderül, hogy a BKV melyik alvállalkozótól bérel 40 midibuszt. A versenyben már csak hatan vannak, három Volán – cég és három belföldi közlekedési vállalat. A BKV a legrosszabb állapotú buszokat akarja lecserélni, amik a 16, 16A, 116, a Várban,
27, a Gellérthegyen, 237 Óbudán, 251 Budafokon, 203 az Infoparkban, és 191 a Rózsadombon járnak.
Az említett útvonalakon olyan silány állapotban vannak a járművek, hogy a meghibásodás aránya elérte a 40%-ot. Az elmúlt egy évben a műszaki adatok egyeztetése folyt a BKV és a pályázók között. Mostanra már csak az ár marad kérdéses. Az információk szerint október 8-án, pénteken adják be az árajánlatot a versenyzők. Nagy a tét, ugyanis a 40 darab buszt 3+3 évre bérelne a BKV, amiért a Vértes Volán, a Körös Volán, a Pest megyei Volánbusz, a VT-Transmann, az Orangeways és a Panorama Tourist is hajt. Várhatóan október 15-én derül ki, hogy melyik cég nyeri meg a pályázatot. A szerződés aláírása után fél éven belül üzembe helyezik az új buszokat.
A kiírás szigorú feltételeket szab a vállalatoknak. 40 darab midibuszra van szüksége a BKV-nak, ami a normál busznál kisebb, de egy mikrobusznál nagyobb. Kizárólag EURO V-ös környezetvédelmi előírásoknak megfelelő, alacsonypadlós és légkondicionáló berendezéssel felszerelt járművek jöhetnek szóba.
A pályázat nyertese egy 150 %-os beszerzési opciót tartalmazó szerződés birtokosa is lesz, ami azt jelenti, hogy a 40 midibuszon kívül 60 darab normál buszt is bérelhet a BKV az adott cégtől. További érdekesség még, hogy minden alvállalkozónak két árat kell megadnia pénteken. Az egyik csak a buszokra vonatkozik, a másik a buszsofőrrel együtt értendő.
Annyi már biztos, hogy két magyar busztípus közül fog kikerülni a győztes. A Webasto által forgalmazott S91-es, vagy a Plasma midibusz, ami jelenleg a Szolnok Volánnál már forgalomban van. Mindkét buszt sikeresen tesztelte már a BKV.